روح سوپر اسپرت در جان ولووی سدان
 
classic car
 
دو شنبه 2 / 10 / 1391برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : مرصاد ماشین چیان

براستی که ضرب المثل گرگی در پوست میش، برازنده خودروی ولوو S60 تیون شده توسط پلستار است. Polestar شریک مسابقه ای ولوو در سالهای اخیر است. بنابراین خودرویی که این شرکت برای ولوو آماده کرده، هیولایی در حد خودروهای مسابقه ای خواهد بود.

volvo s60 polestar concept

volvo s60 polestar concept

ولوو S60 یک سدان اندازه متوسط کم هیجان سوئدی است که همیشه در سایه خودروهای آلمانی رقیب قرار داشته است. حالا S60 پلستار باید به مصاف M5 ب ام و برود. آن هم با تکیه بر 508 اسب بخار نیرو!

volvo s60 polestar concept headlight and wheel

volvo s60 polestar concept headlight and wheel

شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 3.9 ثانیه اعلام شده که بسیار حیرت انگیز است. اما در برابر شتاب 3.7 ثانیه ای M5 کم می آورد. با این وجود سرعت نهایی آن برخلاف ب ام و محدود نشده و می تواند به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. این اعداد را با سریعترین S60 یعنی مدل R مقایسه کنید. S60 R با توان 325 اسب بخار و صفر تا صد 5.3 ثانیه البته به اندازه کافی سریع بود اما پلستار همه چیز را به نهایت آن رسانده است. بعید است که چنین خودرویی با این بدنه جعبه ای شکل بتواند بیش از این سرعت بگیرد.

volvo s60 polestar concept seat

volvo s60 polestar concept seat

موتور شش سیلندر T6 با تقویت و اصلاح هندسی منیفولدهای ورودی سیلندر، اصلاح سرسیلندر، اگزوزهای تغییر یافته و توربوی گارت  می تواند توان 508 اسبی خود را به همراه گشتاور 575 نیوتن متری از طریق یک گیربکس اصلاح شده شش سرعته دستی به چرخهای 19 اینچی منتقل کند.

volvo s60 polestar concept badge

volvo s60 polestar concept badge

ارتفاع خودرو 30 میلیمتر کاهش یافته و کمک فنر و میله های ضد غلتش هم تقویت شده اند. ترمزهای برمبو با شش پیستون و دیسکهای 380 میلیمتری خنک شونده، وظیفه متوقف کردن این خودروی 1640 کیلوگرمی را بر عهده دارند.

volvo s60 polestar concept rear

volvo s60 polestar concept rear

پلستار اعلام کرده که هدفش ساخت خودرویی با ترکیب راحتی یک ولووی خیابانی استاندارد و قدرت بالا بوده و راننده مسابقات این شرکت هم بعد از تست این خودرو، آن را قابل توجه ترین خودروی خیابانی همراه با احساس واقعی یک ولوو دانسته است. باید دید که ولوو با این خودرو هنوز در سایه رقبای آلمانی خود باقی می ماند؟

اگر وسوسه شده اید که این خودرو را خریداری کنید باید بدانید که ولوو برای این خودرو قیمت افسانه ای 300 هزار دلار را تعیین کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنی های خودرویی و آدرس khodro_shenasi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 16789
تعداد مطالب : 388
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1